dinsdag, januari 31, 2006

Mariza zingt de sterren/planeten van de hemel.. :)

9 Comments:

At 1/2/06 12:36, Anonymous Anoniem...

plaatje goed gepimt!

 
At 1/2/06 17:55, Anonymous Anoniem...

geintje , d'r was niet zo heel erg veel meer van te maken, vooral niet omdat de afbeeldingen verkleind waren, dan kan ik niet meer Zoemen !!

Ik hoop niet dat m'n manageres managester.. ??? teleur is gesteld ?? ik vind het wel een byzonder effect.. dit ontstaat meestal door kleine lichtpuntjes die uitfocus zijn.. alhoewel het hier vanuit onmogelijke hoeken lijkt te komen (het licht), mischien heeft naat op de lens geniest ofzo ? :) erg vreemd..

grt

 
At 1/2/06 19:30, Anonymous Anoniem...

hatsjieeeeeeee

 
At 2/2/06 21:24, Anonymous Anoniem...

Roelof,
Veel plezier en succes morgen bij Marc

 
At 2/2/06 21:48, Anonymous Anoniem...

Dank jewel ..

 
At 2/2/06 22:13, Anonymous Anoniem...

succes MMF !!

eddy en heidy

 
At 2/2/06 23:16, Anonymous Anoniem...

MM

De platenspeler heeft een manko geloof ik..
Ik was het niet !!
Morgen druk dagje , duik er maar eens vroeg in ..

Tot morgen.

 
At 4/2/06 19:59, Anonymous Anoniem...

copie van:Posted by vrouw van de Kat on February 04, 2006 at 14:24:33:op undergroundforum
Mariza

Zondagavond 29 januari reden we vanuit de Achterhoekse binnenlanden in een fijne gezinswagen met een uniek Underground vrouwengezelschap naar de Vereniging in Nijmegen om de Portugese Fado-zangeres Mariza te bewonderen. Na de Prøs ging er even een lichte siddering door mij heen. Gezien de kou en donkerte kon ik niet nalaten even de ravage van 2 weken geleden te memoreren, toen mijn lieve Kat onze fijne Renault als een stuurloos schip voor eeuwig te anker legde tussen de berijpte palen van een groene paardenwei.

Dit keer ging het echter weer goed en reden we feilloos via Velp -om ons vrouwenquintet te completeren- naar Nijmegen. In een bijna volle Vereniging trad Mariza aan. Wat een vrouw! Wat een verschijning! Kort platinablond haar, lange zwart-rode jurk tot de enkels, heel dun figuurtje en wat een lange zwierige charmante armen! Achter haar de Portugese muzikanten in het zwart: cellist, 2 gitaristen en een Portugees gitarist, afgewisseld met violisten, percussionist en accordionist, luisterend naar zwoele namen als Luis, João, Ricardo…Met een geweldige stem bracht Mariza Fado-gezangen ten gehore, onderwijl zwierig dansend op het podium. In melancholieke klank gebrachte poëtische teksten van Fernando Pessoa vulden de zaal. Ik moest denken aan een pleintje in Lissabon, waar ik jaren geleden met mijn Kat een drankje dronk met naast ons een bronzen beeld van Pessoa. Toen leken vooral mannen in hem, Pessoa, geïnteresseerd, want al snel bemerkten we dat heel homo-Lisboa om dit beeld flaneerde en ik eigenlijk de enige vrouw op het pleintje was. Nu alhier, gezeten tussen de vrouwendelegatie van het Underground Voetbal, werden nieuwe Pessoa snaren in ons vrouwen aangeraakt. Wat een avond! Wat een diva! Wat een geweldige Fadista!

Na afloop dronken we een glaasje, om vervolgens weer naar de donkere binnenlanden af te reizen. In de auto was er nog fijne muziek van Mariza. Ja, het was een klasse-avond geweest. Hoe oud zou Mariza eigenlijk zijn? Dat wil je toch graag weten…Verder ging het op de terugreis ook over mogelijk toekomstige Swingavonden in de Olde Beth en mogelijke volgende concerten…

 
At 8/2/06 19:26, Anonymous Anoniem...

Ik heb gegoogled en ben er achter...ze is van '73.

Een klasse avond...dat was het!

 

Een reactie posten

<< Home