zondag, januari 29, 2006

Lievelder ijsbaan



"Heeft u voor mij schaatsen maat 48 zonder pijn"?
"Ueuh, mok e's effen kieeeken....wut hoast neet noar evroagd"
"kep hier nog ne deuze van dee olde tjechisch dinger, 10 euro meu'j ze hemmen."

"wanneer mag ik ze terugbrengen"?
"Terugge brengen ??? , nee koop'n m'neer , ik zeg nog doar is gin vroag meer noar"

Waar mag ik u kussen wilde ik vragen , maar in gedachten zwierde ik al over het ijs van de Lievelder Schaatsbaan , als was ik lid van de Tjechische ijshockeyploeg.
Dat viel dus op z'n zachtst gezegd een beetje tegen. Zo'n 20 jaar niet geschaatst, en dat voel je ! Maar het was heerlijk , kon het niet laten de "olde dinger" een beetje te fotofucken.
Heidy kon zelfs nog pootje over, iets eleganters heb ik in tijden niet gezien........
Bespaar me jullie schaatsverhalen niet !!

groeten en tot gauw, Eddy



11 Comments:

At 30/1/06 00:01, Anonymous Anoniem...

he ed is undergroundschaatsen iets voor jou

 
At 30/1/06 00:11, Anonymous Anoniem...

Op sommige plekken kwam het gras en de modder inderdaad aan de oppervlakte van de Lievelder ijsbaan, echter :

Underground ijshockey
daar ben ik helemaal voor in

( en nu niet meteen roepen
"wanneer !?!" )

 
At 30/1/06 00:40, Anonymous Anoniem...

Ja leuk, volgend jaar in een august (van ome willem) pak met speciale kniebrace.

leuke foto's ! bovenste is kunstzinnig !

grt Rj

 
At 30/1/06 13:42, Anonymous Anoniem...

Gistermiddag naar de Keijenborgse schaatsbaan geweest. Was meer water dan ijs. De hond had koude poten en bibberde heftig, en ik zag vanaf de kant toe hoe de gravin Daviman leerde schaatsen. Was niet zo'n succes. Zijn schaatsen schoten telkens onder zijn gele laarsjes vandaan. De snot liep uit zijn neus en bovendien riep hij steeds 'harder mama harder'. Een kwartier later zijn we weer vertrokken...Daviman moest huilen, maar ik weet niet waarom. Zelf heb ik nooit kunnen schaatsen. En ik zal het ook wel niet meer leren.

 
At 30/1/06 19:15, Anonymous Anoniem...

hè, wat onhollands, niet kunnen schaatsen, ik mag mezelf rekenen tot de orde van "achteruit pootje over kunnenden op noren", dit bij gebrek aan hockey-schaatsen als daar zijn die ijzers die Mr mazzelpik hierboven voor een lauzie tientje in de opgewonden schoot kreeg geworpen.

gelukkig stond de bedrijfsleidster van de kringloop op het antwoord apparaat met de mededeling dat ik de nieuwe eigenaar ben van de trommel uit de vitrine kast !!!

JaaHH !!! 59 euro was het trouwens wat ik geboden had , toch nog een tientje vanaf gehaald op het laatste moment.. lache ..

Ik zal morgen een kiekje plaatsen .. :)

 
At 30/1/06 20:14, Anonymous Anoniem...

On-Hollands...On-Hollands...Zou ik wel voldoende geintegreerd zijn dan? En zou tante Rita niet het liefst alle niet-schaatsers het land willen uitsturen?

 
At 30/1/06 20:30, Anonymous Anoniem...

geeft nix Hans daj niet kunt skaatsen. daj voetballen kunt das veel belangrijker. ook oerhollands.

 
At 30/1/06 21:59, Anonymous Anoniem...

kan rita zelf wel schaatsen ??

Kan ze de schaatsen wel aankrijgen met al dat bloed aan de handen? Dat zal lekker knallen op zo'n smetteloos ijsvijvertje , een flink bloedspoor achter Rita..

Dan kan Geert haar makkelijk vinden
die heeft nog wel een appeltje met haar te schillen.
geen granny smith .. nee een echt hollands bloedappeltje.

*idee

 
At 30/1/06 23:40, Anonymous Anoniem...

daar komt niets meer van ..

 
At 2/2/06 21:22, Anonymous Anoniem...

Ed en Heidy, nog spierpijn gehad?

 
At 2/2/06 22:20, Anonymous Anoniem...

ja naat, in m'n lies, maar dat
had ik ook al bij m'n UV-debuut
dan ga ik rare stretch bewegingen
maken, en op de schaats kan dat niet
dus nu is de liespijn gebleven !

Heidy heeft nergens last van zegt zij

ze gaat namelijk fitnessen, en iedere
avond compromitterende oefeningen doen
op een matje vóór het bed

groet, Eddy

 

Een reactie posten

<< Home