zondag, juni 11, 2006

vervolg op Alchies proefjes


Een magnetisch krachtveld is een natuurkundig fenomeen met
potentiele energie, van een electrisch krachtveld kan dat ook
gezegd worden. Pas wanneer deze twee fenomenen samengebracht
worden met de factor beweging, en tijd, wordt er iets met de
energie gedaan, en spreken we van kinetische (gebruikte) energie.

het bij elkaar brengen van twee permanente magneten is slechts,
het binnen elkaars invloedsfeer brengen van twee
magnetische velden, tot dat het één veld wordt (aantrekken)
of twee velden blijven (afstoten)
Een elektrisch veld is hier niet aan de orde.

Het proefje van Alchie, staat of valt , met kinetische (gebruikte)
aerodynamische energie. en kan dus niet met magnetisme
alléén vergeleken worden.
____________________________________________

een vergelijking van elektro-magnetische stromen en
aerodynamische stroming (wind etc.) zou wellicht kunnen,
maar vergt nog veel bekvecht-tijd , enfin,
voetbalwedstrijden genoeg in het vooruitzicht ofnietan ?

9 Comments:

At 11/6/06 23:48, Anonymous Anoniem...

Het proleem is dat je met termen komt die voor mij geen hout snijden.. wat niet wil zeggen dat ze onjuist zijn .. volgens mij ben jij iemand die zich goed kan verplaatsen in andermans logica.. ik kan dat voor geen meter..
Volgens mij geef jij een opsomming van kennis .. maar ben je niet ECHT nieuwsgierig.. :)

toen ik voor het eerst vroeg wat electriciteit was , kreeg ik het bekende verhaal over "als water van a-naar B .. ik vond het zo'n afknapper..

en dat door een buisje aan de muur :) niet dat het geen mooie vergelijking was.. maar ja het is toch meer dan dat..

electronen was trouwens een slip of the tong.. het moet een stralingsveld zijn .. maar in beweging !! :)

volgens mij zie jij het als een soort van half zichtbaar tandwiel.. constant van eigenschap op alle levels, en statisch van aard....?

alsof de here ons op de valreep een magneetje uit de kosmische survival-kit heeft toegeworpen :) ofzo .. :)

affijn ik zal nog eens wat gedachtes doorworstelen..

maar goed .. een ander xtje maar weer .. altijd een plezier..

 
At 11/6/06 23:50, Anonymous Anoniem...

beste meneer Maxwell,

sorry dat ik tot 1871
nodig had om te bewijzen
wat ik al lang voorvoelde,
je had gelijk ouwe jongen !

 
At 12/6/06 00:14, Anonymous Anoniem...

Ik begrijp het archie

tot vrijdag !
en :

teken het uit , dan zie je waar
je bent in je redenering

ik neem papier mee

 
At 13/6/06 14:07, Anonymous Anoniem...

http://www.kennislink.nl/web/show?id=117602

 
At 13/6/06 20:14, Anonymous Anoniem...

Hieruit blijkt direct dat hogere snelheden dan de lichtsnelheid niet mogelijk zijn. Immers de energie die nodig is om tot dicht bij de lichtsnelheid te kunnen reizen wordt in steeds grotere mate omgezet in massa. In deeltjesversnellers als dat van het CERN (Conseil Européenne pour la Recherche Nucléaire) in de buurt van Genéve heeft men dit proces aangetoond. Protonen kregen zoveel energie toegediend dat ze met steeds grotere snelheid gingen bewegen. Wanneer er zoveel energie was toegediend dat de protonen bijna met de lichtsnelheid bewogen bleken ze niet steeds sneller te gaan maar hun massa steeds groter te worden. Energie werd hierbij omgezet in massa, niet in snelheid.
----------------------------------
toch interessant.. ik heb al zovaak gelijkwaardige info gelezen .. misschien dat het iemand iets zegt..
massa= energie.. bij mij wil het geen post vatten ..
energie is vrijwel alles..
we kennen maar een klein gedeelte van Energie .. licht is ook een variant van het electro-magnetisch spectrum.. leuk.. misschien dat iemand anders er een natte van krijgt.. :) de enige reden dat ik het leuk vind om te weten in welke vormen energie bestaat, ligt in het feit dat ik ze pas dan kan elimineren.. dan pas zie ik een glimp van het miraculeuze .. :)

 
At 14/6/06 00:00, Anonymous Anoniem...

ja da wol ik net zeggen.....haha

 
At 14/6/06 00:26, Anonymous Anoniem...

Vrogger hadden wie vulle minder zwoartekrag.. mossen wie zo'n driehoek metsel'n .. dan smetten wie die blokk'n gewoon omhoog.. :)
I'j wet wol wak bedoel..
of niettan??? :)

 
At 15/6/06 00:05, Anonymous Anoniem...

stellingpiettagoerasboedoelie

 
At 15/6/06 00:47, Anonymous Anoniem...

nee man .. un piramide ..

doar hai toch un theorie over ..
dat ut spul toen niet zo zwoar was??
:)

leg dan is uut !!

 

Een reactie posten

<< Home