zaterdag, juni 10, 2006

magnetisch principe ?

Bij deze een poging het magnetisme weer wat inzichtelijker te maken , en een leuke oefening met de coreldraw illustrator.. hierboven heb ik een illustratie gemaakt van mijn mini-experiment met twee doorboorde mdf plaatjes, waar ik mbv de compressor een luchtstroom doorheen heb geblazen voor veel mensen is het common knowledge dat deze plaatjes aan elkaar zullen kleven als men er een constante luchtstroom doorheen laat lopen (rode pijl) De lucht uit de omgeving, in dit geval de blauwe pijltjes worden tussen de twee blokjes weggezogen, er ontstaat een vacuum..Het is mijn conclusie dat magneten net zo werken.. alleen dan niet met luchtdeeltjes maar met electronen.. :) ik ga maar eens wat nuttigs doen :)

8 Comments:

At 10/6/06 17:24, Anonymous Anoniem...

jammer dat ik er geen cijfer voor krijg..

 
At 10/6/06 21:52, Anonymous Anoniem...

Maar goed dat het cijfer DAT
je ervoor ZOU krijgen...........


beste alchemist,

jouw proefje werkt net als het
weer, met hogedrukgebieden en
lagedrukgebieden,
de richting van de pijlen speelt in
de aerodynamica - en dus in dit proefje -
geen rol evenals de samenstelling van
het materiaal der objecten

Bij magnetisme, speelt de richting van
de pijlen een doorslaggevende rol ,
evenals de samenstelling van het materiaal der
objecten, in het aantrekken dan wel
afstoten van twee objecten.

graag je diepdoordachte reaktie

>;-)

 
At 10/6/06 22:38, Anonymous Anoniem...

Beste TH ..

euh jaahh wat je zegt klopt.. dat wist ik .. maar wat je doet is zeggen dat (voorbeeld) een kievit -ei totaal iets anders is dan een duiven ei.. omdat een duivenei.. gelegd wordt door een duif.. <:)

 
At 10/6/06 23:16, Anonymous Anoniem...

nee lieverd,

ik probeer op basis van
argumenten duidelijk te
maken dat je appels met
peren vergelijkt

het naar elkaar toe bewegen
van de objecten uit jouw proef
gebeurt geheel buiten de invloed
van de objecten zelf , ze zijn slechts
speelballen

( als ik een bal tussen jouw knieen
door schiet ketsen ze tegen elkaar ,
links en rechts een HD-gebied, in het
midden een LD-gebied : boem. )
________________________________________

bij magnetisme verkrijgt élk object
van de natuur aantrekkende én afstotende
magnetische eigenschappen in één

daardoor wordt het nu afhankelijk van
de richting van de pijl , of de objecten
elkaar aantrekken dan wel afstoten,

_________________________________________

in de aerodynamica is dit niet het geval,

appels met peren

>:-)

 
At 10/6/06 23:49, Anonymous Anoniem...

leuk boomopzet onderwerp
voor morgen in de rust

ben toch benieuwd naar je
denkhoofddrijfveren

tot dan

 
At 11/6/06 00:20, Anonymous Anoniem...

die aero-dynamica is slechts een illustrerende vergelijking.. natuurlijk zijn het twee verschillende dingen..

maar het principe moet vergelijkbaar werken .. dichterbij kan ik niet komen ..

honnieponnie.. :)

 
At 11/6/06 00:34, Anonymous Anoniem...

jonge, wacht maar tot je
in durkem woont , dan kom
ik om deze tijd nog aangefietst
en dan doen we een ander proefje

.. dichterbij kan ik niet komen ..
nee nu nog niet nee

tot moïnn

 
At 11/6/06 19:50, Anonymous Anoniem...

als het geen electronen zijn .. dan is het wat anders.. er waait iets rond een magneet.. :)

 

Een reactie posten

<< Home