woensdag, april 12, 2006

eenzaam verhaaltje




. . . . .ze oefenen de komende
uitvoering van de
mattheus Passion.
ik kies een bank ergens
eenzaam achterin en verheug
me op wat komen gaat.
gevoelde gewilde
en over mezelf afgeroepen
éénsaamheid alleensamen
ik val niemand op

fijn

een tekstdeel wil maar niet
slagen bij de soliste:
"Wiewohl mein Herz in Tränen schwimmt"
over en over wordt het gezongen.
nare ervaringen beklijven het best
aldus ontvangt de sopraan een verbale
steek onder water van de dirigent
tot hij tevreden continueren tikt
begeleid door een bescheiden maar
onmiskenbaar sprekende Luit

het luisteren voelt aanhoudend als:
"oh waarom houd ik toch zo van deze muziek"
ondertussen schep ik er genoegen in
deze vraag voortdurend vanuit allerlei
invalshoeken voor mezelf te beantwoorden
genoten eenzaamheid genieten

na afloop van deze prachtige generale
het bekende geroezemoes van stemmen,
bladmuziek en stoelen op een houten vloer

het gezalfde en verwende deel in mij voegt
zich weer in het hier en nu
en ik wil het verhaal van deze gebeurtenis
graag delen met een vriend, nu, nu meteen !

deze plotseling gevoelde wens
tot mededeelzaamheid wordt
gedwarsboomd door het feit
dat ik in Zutphen ben, ik ken hier niemand.

en ik voel me ineens
zo vreselijk eenzaam............


Ode aan Maria Magdalena en J.S.Bach groet TH

14 Comments:

At 12/4/06 23:22, Anonymous Anoniem...

zielig

 
At 13/4/06 09:26, Anonymous Anoniem...

ik zie een vervolg op *Ik telefoneer dus ik besta. die eenzaamheid daar kan je zo heerlijk over doormeanderen met anderen. ga zo door !

 
At 13/4/06 10:11, Anonymous Anoniem...

Hier vind ik niets zieligs aan.

Dit is prachtig.
Mooi navoelbaar.
Mit Traenen nieder, saetsen wir uns.
Een ware balsem voor de ziel.
(let op de toespeling op balsem en het voorkomen van Maria Magdalena in de tekst! Leuk he?)
Is de illustratie fragment van schildering van Sandro Botticelli?

met herkennende groet,

de Kat

 
At 13/4/06 10:11, Anonymous Anoniem...

Hier vind ik niets zieligs aan.

Dit is prachtig.
Mooi navoelbaar.
Mit Traenen nieder, saetsen wir uns.
Een ware balsem voor de ziel.
(let op de toespeling op balsem en het voorkomen van Maria Magdalena in de tekst! Leuk he?)
Is de illustratie fragment van schildering van Sandro Botticelli?

met herkennende groet,

de Kat

 
At 13/4/06 18:18, Anonymous Anoniem...

De lat moet niet hoger @d !, het is de bedoeling dat iedereen iets blijft plaatsen.. >;)

 
At 13/4/06 22:14, Anonymous Anoniem...

beste RJ

de lat ? niet te hoog ?
stierenpoep !
tot in den hoge als het lukt

echter weet gelukkig niemand
waar den hoge zich bevindt

ik lees ook de subtiele
suggestie dat de toon van
wat er op dit Blog thuis
hoort, en wat niet, beïnvloed
zou kunnen worden door het
lat-niveau van de topics
die iemand schrijft

Neen

Bach, de Durkumse Smurfen, poep en pis,
het Goddelijke, het Poasvuur, arbeidsomstandigheden
Agnes, dichterlijkheid en satire etc. etc....


...vliegen prima over de hoogste lat

tot zondag ?

 
At 13/4/06 22:45, Anonymous Anoniem...

wat is er zondag ? piekerdepieker..

maar goed.. :) ik blijf lachen vandaag..

we gaan trouwens vrijdag een huus bekieken in Durkum !!! achter de ooiman staat een ..
Retro-keet te koop :)
gekkewerk, maar wie weet krijgen we de kolder in de kop !!

altijd lekker !!!

 
At 13/4/06 23:22, Anonymous Anoniem...

huh ???? kom langs en vertel vertel...leuk man. Jena is ook achter de Ooiman als je het zo bekijkt....

 
At 13/4/06 23:35, Anonymous Anoniem...

wat is er zondag ?

http://www.paasvuurvelswijk.nl/

de tamtam meldt de
volgende gegadigden
reeds:

JC, Sabine en Sophie
Heddy en Eidy en div.
en...........

en wellicht nog even
mutsen in de Tol ?

 
At 14/4/06 00:04, Anonymous Anoniem...

met alle denkbare vormen van warm en intens genoegen ..

 
At 14/4/06 18:35, Anonymous Anoniem...

Roel en Naat gaan met ons nichtje (niet rex)een lampionnetje halen, wellicht zien wij elkaar daar. gezellig er is weer een "steengoeie band" in de Tol.

 
At 14/4/06 20:29, Anonymous Anoniem...

After ski party ?? oh jee !!

 
At 16/4/06 12:11, Anonymous Anoniem...

helaas Roel is goed ziek, die zal dus vanavond niet van de partij zijn.

 
At 16/4/06 17:02, Anonymous Anoniem...

ach.. lullig, beterschap d'rmee

ben zelf ook aan de race...

 

Een reactie posten

<< Home