zaterdag, april 08, 2006

Hier

HIER

Ach, de wereld, ze bruist en brandt. Er is donder en bliksem en een boos oog. En o die vloek!
En ach, de stad, het is lang geleden. Het hoekig gezuip en de kloppende kop in het vroege uur. Het ziekmakend gerook. Die hoest. En o die vloek!
Maar 'k slaap nu in de warme sloten hier. Heb de doden lief en ik dans op hun graven met mijn hoedje van papier.
'k Dwaal hier tussen wilde rozen. Zing hier mijn valse lied. Glimlach hier in mijn vuile spiegel.
En spreek er mijn eigen verdoemenissen uit. Weldoordacht.

En ach, het uitdelen der lakens, de gouden munt, de macht die erotiseert.
Voor hen -ik weet het- heb ik geen naam. Voor hen kan ik niet zijn.
Doch op de droeve braakakkers hier kus ik mijn kleine zoon en vouw ook voor hem een hoedje van papier.
'k Wil met 'm lopen in een achteloze stoet. Bellen blazen in cirkels. Van daar naar hier.
Zo zal ik die pauken weer slaan.
Zo zal ik weer baden in dat zachte gele licht.
Ik ben nu de vader,
en hij de zoon.
We moeten spelen hier.
-1- april 2006 gedicht

11 Comments:

At 8/4/06 15:41, Anonymous Anoniem...

Wie geeft me dit podium?

 
At 8/4/06 16:26, Anonymous Anoniem...

het is de wisselwerking van het universum..

 
At 8/4/06 18:46, Anonymous Anoniem...

dank voor je mooie lied Graf, duidelijk een van een multitalent.
Morgen, de beurt aan je voetbalkunst.

 
At 8/4/06 23:27, Anonymous Anoniem...

hm jamme r ik dacht even dat Graf
stiekem ook schilderde ofzo ..

 
At 9/4/06 01:09, Anonymous Anoniem...

Nog even tot me genomen
voor het slapen gaan
mooi werkje Graaf
goed gedaan


succes gewenst
morgen in de Pol
en veel genot nadien
in de Tol, helaas kan
ik er niet zijn.

groet,

 
At 10/4/06 14:08, Anonymous Anoniem...

Nader tot U.

 
At 10/4/06 21:22, Anonymous Anoniem...

Gerard ?
ben jij dat ?

 
At 10/4/06 21:56, Anonymous Anoniem...

wat je ook doet herkenner.. neem hem niet letterlijk !!!

 
At 13/4/06 18:46, Anonymous Anoniem...

Appel -bessen :)

mijn favoriete filquote komt uit die film.. de avonden

op een bepaald moment in de film komt een vriend van Frits egters ? of hoe heettie.. langs bij Frits thuis.. hij staat uit een pannetje op het fornuis te snoepen, als Frit's vader langsloopt(Rijk de gooijer).. ik meen in zo'n ondergoed overall met zo'n half openhangende klep op z'n kont, waarbij je frits hoort denken.. verdomme ik kan z'n reet zien ..

"Zo jongen" zegt frit's vader ga jij d'r nog uit met dit honde weer.. ofzo, waarop die jongen iets antwoord over een verstopte gootsteen , en vraagt of
hij iets duns en langs kan lenen ..
Waarop frit's vader de gang in stiefelt terwijl hij roept..

(en dat is'm ..)

"moeder, hebben wij iets duns en langs?

prachtig :)

 
At 13/4/06 23:43, Anonymous Anoniem...

RJ die dun en lang is krijgt recht wat krom is

 
At 16/4/06 17:06, Anonymous Anoniem...

hmmm .. ik ben gevleid.. :)

 

Een reactie posten

<< Home