zondag, november 06, 2005

WOODY GUTHRIE



Beste proathuuzers , ik dacht laat ik van die meer dan 100 liedjes die ik van WOODY GUTHRIE heb , een ludieke nemen, waarvan het niet direct duidelijk is of het als protestliedje bedoeld werd , dan duurt het langer voordat het goede antwoord komt.
Maar nee, De Kat kwam er al snel mee, compliment man !

vraagje , houden katten van marshmellows ?
zo ja , tijdens welk UV evenement zijn ze welkom ?

groet , Talkin'Horse



Wie zong dit lied ,
er volgen zoals gewoonlijk diverse hints , maar probeer het eerst
zo te raden -----> Lied-Link

de beloning deze keer : fijne zachte marshmellows.

succes en groeten , The talking Horse

PS. J.C. heeft de roze koeken voor het goede antwoord op het vorige raadsel
nog niet in ontvangst mogen nemen, maar dat zal spoedig gebeuren

27 Comments:

At 6/11/05 22:33, Anonymous Anoniem...

Is dit George W Bush zijn toespraak voor het Congres over de hoge olieprijzen?

 
At 6/11/05 22:46, Anonymous Anoniem...

het is fast eddy.

 
At 6/11/05 23:05, Anonymous Anoniem...

Volgens mij is het die sherff van the dukes of Hazzard.

 
At 6/11/05 23:19, Anonymous Anoniem...

Kermit !!

 
At 6/11/05 23:19, Anonymous Anoniem...

Hint 1.)
het is een heuse protestsong
geschreven ergens in de tijd
van "The Great Depression".

 
At 7/11/05 00:36, Anonymous Anoniem...

Gokje: Robert Johnsen???

 
At 7/11/05 00:42, Anonymous Anoniem...

Het klinkt anders meer naar Elvis dan Bob Dylan, over die laatste zag ik vd week nog een leuke Docu op canvas geloof ik, ik dacht nog , die Odetta, dat ligt me wel..
TSJAK ! met die gitaar,.
Ik heb een idee dat het één van die muzes van Bob Dylan is..
Wat ik wel weet is dat die hele Angst-cultuur van die tijd, min of meer door Roosevelt's showcampagnes en Cartoon's, uit het slop is getrokken, The new Deal !! maar goed.. dat zou tegenwoordig niet meer werken :)
Was dat niet iets met Betty Boop..
over poppekopjes gesproken..

 
At 7/11/05 07:39, Anonymous Anoniem...

jaap majoor!

 
At 7/11/05 07:43, Anonymous Anoniem...

is ut nie un stukkie van Willy Alfredo

 
At 7/11/05 10:26, Anonymous Anoniem...

Hoe kun je een berichtje op het proathuis achterlaten?
Ik heb geprobeerd me aan te melden maar mijn username is altijd unavailable.

Dan hier maar een gok op het liedje 'Take you riding in mij car'.

Ik denk dat het wordt gezongen door Woody Gurthrie.
Het is maar een gok. Al mijn platen van hem zitten nog in verhuisdozen en zijn al jaren niet meer gedraaid.

De Kat

 
At 7/11/05 11:03, Anonymous Anoniem...

De muziek ken ik niet.

De foto's doen me denken aan John Steinbeck's Grapes of Wrath (heet toch zo dat boek? is voor mij lang geleden)auto volpakken met al je bezittingen en opzoek naar werk en overleven.

 
At 7/11/05 18:18, Anonymous Anoniem...

John .. Elwood .. ? ?

nee .. wacht !!
.. ja.

John Elwood !!..

 
At 7/11/05 22:40, Anonymous Anoniem...

het is jan peter balkenende in zijn auto.

 
At 7/11/05 22:42, Anonymous Anoniem...

ik wil un hint verder dan uncle bob kom ik nie

 
At 8/11/05 08:23, Anonymous Anoniem...

ik ben het niet.

sorry

 
At 8/11/05 16:31, Anonymous Anoniem...

Moet eerst even kwijt dat ik het wel een geweldig stukje muziek vind. Waar vind je zoiets? Maar een antwoord op de vraag moet ik u schuldig blijven. Veel verder dan Kenny Rogers en Johnny Cash kom ik niet, zal wel te jong zijn voor dit soort (on)gein. Of was het toch the talking horse, die hier ergens in de buurt rond waart?

 
At 8/11/05 22:01, Anonymous Anoniem...

UVF zat er in den beginne al zeer dicht bij , door HEM te noemen als
een inspirator van Uncle Bob, vervolgens heeft hij Woody ook nog genoemd , maar de KAT was eerder

ik raad de UVF dan ook aan eens flink in de zak van de kat te graaien binnenkort , hopelijk zonder kleerscheuren.

 
At 8/11/05 22:06, Anonymous Anoniem...

Hij had het inderdaad goed, ik heb er gister overheen gelezen!

Bedankt voor de tip!

 
At 8/11/05 22:11, Anonymous Anoniem...

Sorry , ik vergeet de titel van 't lied : het heet Carsong

 
At 8/11/05 22:28, Anonymous Anoniem...

Je hebt er ook maar een locomotief bij geplaatst? :)

 
At 8/11/05 22:41, Anonymous Anoniem...

lache.. ik vond'm te gek..

Nog één .. nog één !!

 
At 8/11/05 22:55, Anonymous Anoniem...

Yes , goederentreinen door the states , het vervoermiddel bij voorkeur voor seizoenarbeiders hobo's en andere lange-afstandswandelaars die af en toe wel eens een paarduizend mijl gratis (sorry voor deze oerhollandse term) hun vermoeide arbeidersbenen wilden strekken onder het genot van booze en een strummertje van Woody..............

 
At 9/11/05 15:58, Anonymous Anoniem...

Excuus voor deze ietwat naieve weergave
van de zuidstatelijke werkelijkheid
(vooral toentertijd , interbellum , Great Depression , Etc........)

 
At 10/11/05 22:29, Anonymous Anoniem...

Ja. als je die zelfde bril nou eens opzette in deze tijd van politieke en maatschappelijke verloederig..

Vreemd dat pas als de problemen overduidelijk op een presenteer blaadje liggen,men met de garnering aankomt.

 
At 10/11/05 23:04, Anonymous Anoniem...

kep niks gedoan mann !

 
At 11/11/05 01:38, Anonymous Anoniem...

Ik ook niet..

 
At 11/11/05 01:41, Anonymous Anoniem...

Ik zeef dan altijd weg ingedachten, vooral als ik een kraai hoor..

 

Een reactie posten

<< Home