zondag, november 25, 2007

Ovenspiegel

Ik zou wat willen schrijven over Oosterwolde.. en waarom ik daar vandaag was.. ik zou wat willen zeggen over dat leuke aspect van het inkopen van particulieren.. het was weer het zoveelste prettige bezoekje op rij namelijk.. Daar waar ik afgelopen vrijdag een vriendelijke loodgieter trof die zijn bank kwijt moest, trof ik vandaag een Bourgondische levensgenieter die zijn ligbad 10 centimeter te groot had gekocht.
Behalve dat ik een leerzame tour kreeg langs zijn zelf geïnstalleerd CV systeem, welke werd verwarmd door een praktische PRITY, was het een genot om het gezinsleven en hun woning een drie kwartier te mogen meemaken..
Het was het toonbeeld van geluk beste lezer.. zoonlief lag onderuit gezakt in zijn laptop te staren terwijl dochter aan de zittafel kaboutertjes boetseerde uit kaarsvet, waarvan ik er één al in het elektische oventje had zien liggen.. kijk zei vader lachend "we hebben een overleden kabouter in de oven liggen"
Ik loerde naar binnen en moet zeggen dat het een bizar gezicht was die kleurige kabouter daar uitgestrekt te zien liggen op een velletje toiletpapier bij dat kleine ovenlampje.
In de vitrinekast trof ik een 4tal fraaie dierenschedeltjes.. een hondeschedel, een bokkeschedel en een paar kleintjes.. In de ruime ovenlade van de loeiende prity stond een stoofpotje spek te geuren en de drie honden des huizes hadden allen dat goedgemutste puppygedrag en die typerende geur die sommige honden oplopen na een wandeling in de regen..
Moeders zagen we ook in het voorbij gaan, ze had helaas een verplichting buitenhuis en moest nog even door het barre weer. Zo zaten wij even later na het instaleren van de badkuip aan de grote keukentafel, handgemalen 'koffie verkeerd' te genieten.. Het gesprek kwam als op bestelling en ging over mijn favoriete onderwerp, het warm stoken van een huis..
Het was een gesprek als voor een spiegel..

Maar nu wat anders..
Het is mijn stellige overtuiging dat koude weerstand verhogend is..

http://www.prity-bg.com/

27 Comments:

At 26/11/07 21:42, Anonymous Anoniem...

tot de verbeelding sprekend
geschreven, ik zie jullie zo zitten.
je zou items kunnen maken voor
man bijt hond.
dat van die badkuip snap ik niet,
waar werkten jullie eraan ?

 
At 26/11/07 21:53, Anonymous Anoniem...

die badkuip ging de bus in..die gingen we halen daaro..

 
At 26/11/07 22:00, Anonymous Anoniem...

verkeerde been , door 'installeren'
;-)

 
At 26/11/07 22:41, Anonymous Anoniem...

Okee, terug naar de stelling: koude verhoogt de weerstand...

In de zin van dat koud materiaal een hogere weerstand heeft tbv electrische geleiding, danwel dat je harder wordt van een kouder klimaat?

Lijken me beiden nonsens, dus gimme a clue, A...

 
At 26/11/07 23:19, Anonymous Anoniem...

:-)
koud materiaal is harder
;-)

P.S. kouder materiaal heeft niet per definitie een slechtere geleiding, want voor supergeleiding van electrische stroom, heeft het medium bij voorkeur een temperatuur rond het ABSOLUTE nulpunt.

 
At 26/11/07 23:30, Anonymous Anoniem...

Het is mijn stellige overtuiging dat koude weerstand verhogend is..

ik sluit me aan bij C
context ?

ik kan zo 4 diciplines bedenken waarin de theorie van de bovenstaande zin tot geheel andere uitkomsten zou leiden.

maar je bedoelt waarschijnlijk : ijsbloemen op de ramen, neus boven de dekens, en dan steeds minder vaak verkouden worden ?

 
At 26/11/07 23:45, Anonymous Anoniem...

De heer A wenst zich niet in te laten met sullig geneuzel betreffende obligate zaken..

m vr groet

 
At 26/11/07 23:49, Anonymous Anoniem...

.........heb trouwens één van jouw
E-radio links aanstaan TripHop dit keer, ik TripHop de afwas zakmazegge,
...acciiiiiiid !!!...... en dan vul ik terloops even hiero in dat ik dat aan het doen ben, wired worlds weird

 
At 27/11/07 00:00, Anonymous Anoniem...

de heer A wenst zich niet in te
laten met het helderder krijgen
van zijner eigen stellingen.....

kom op man, het boeit me toch ?
wat meer kan ik het u naar de zin maken ??

 
At 27/11/07 00:03, Anonymous Anoniem...

Ik weet nog steeds niet waar Sjef A het over wil hebben...Iemand suggesties? TH?

 
At 27/11/07 00:07, Anonymous Anoniem...

iets met wintertenen

 
At 27/11/07 00:15, Anonymous Anoniem...

De heer A is druk doende zijn geestelijke vermogens los te laten op een schaakspel, te vinden op deze pagina..
http://www.ludochess.com/jester_eng/jester_eng.html

hij laat weten zeer verheugd te zijn in de getoonde interesse maar niet van plan is, en ik quote "voor iedere scheet uit zijn stoel te willen komen"

m vr groet

 
At 27/11/07 00:29, Anonymous Anoniem...

Laat de A maar in de kou staan...wordt i hard van...

 
At 27/11/07 00:42, Anonymous Anoniem...

Ben je nou nog niet weg?

 
At 27/11/07 00:45, Anonymous Anoniem...

Jij was toch schaken?

 
At 27/11/07 00:47, Anonymous Anoniem...

En voor TH: er zijn geen temperaturen ROND het absolute nulpunt...Alleen erboven...

 
At 27/11/07 00:47, Anonymous Anoniem...

zucht..

 
At 27/11/07 00:48, Anonymous Anoniem...

Maar nu wat anders..
Het is mijn stellige overtuiging dat koude arrogantieverhogend is..

koude verminderd blijkbaar ook het
zicht op het minimum aantal
aanknopingspunten binnen een cryptische omschrijving

Welterusten A en C

 
At 27/11/07 00:56, Anonymous Anoniem...

Nou eh...welterusten dan...Tjeetje...Aangebrand standje....

 
At 27/11/07 01:01, Anonymous Anoniem...

C ... !!!!!!!

kappen nou !!!!

en TH !! nou gaan we d'r ook inhoudelijk op in !
Leg eens uit dat ..

"rond het nulpunt" :)

 
At 27/11/07 01:17, Anonymous Anoniem...

Jaah jonge...

 
At 27/11/07 20:52, Anonymous Anoniem...

Nou vooruit dan :

Het Absolute Nulpunt, is slechts een empirisch vastgestelde temperatuurswaarde uit de klassieke natuurkunde, een naampje, een icoon van wetenschappelijke werkbaarheid.

moderne fysica heeft ons geleerd dat het best nog een beetje lager kan dan de 'naam' 'Het absolute Nulpunt' van 0 graden Kelvin.

Daarom stel ik vast dat het mogelijk is te spreken van temperaturen ROND 'Het Absolute Nulpunt' joa mien jungskes

 
At 27/11/07 21:41, Anonymous Anoniem...

practical joke :

Laat je na je dood invriezen,
(0 Kelvin) en vraag vooraf of
het niet nog wat kouder kan, omdat
het je stellige overtuiging is dat
kouder weerstand verhogend is

;>)

 
At 27/11/07 22:02, Anonymous Anoniem...

Het ABSOLUTE nulpunt is het ABSOLUTE nulpunt...en nu niet achteraf aan komen kakken met Kelvin zeg...Sjeezers man...

 
At 27/11/07 23:27, Anonymous Anoniem...

celcius ?
jij stelde toch het kookpunt
op 0 graden , en smeltend ijs
op 100 graden, een andere wijsneus
moest jouw toen nog wijsmaken
dat je 't beter om kon draaien

nee absoluut geen lichtpunt :-)

 
At 28/11/07 00:45, Anonymous Anoniem...

ja.. laten we het bij Kelvin houden ..:)

 
At 28/11/07 00:45, Anonymous Anoniem...

Kelvin Klein.. kleiner, kleinst..

 

Een reactie posten

<< Home