donderdag, november 08, 2007

3d sketch up

ik ben toch wel een beetje trots op mezelf (na 2 dagen prutsen).. en op het progamma Sketchup van google..
Sketchup is een gratis 3d progamma.. dat een soortgelijk ontwerp als hier boven met een tiental knoppen laat bewerkstelligen..
eens je maten correct zijn ingevoerd en opgetekend, laat de rest zich verdomd makkelijk uitzetten.. texturen, 3d wandelingen.. zoninval.. alles laat zich instellen.. een zeer praktisch progamma, dat ik er bij zou pakken vooralsnog ik aan wat voor verbouwing of klus, dan ook zou beginnen.. na het invoeren is iedere maat feitelijk in 3 seconden te meten.. diagonaal, door muren.. hoogtes.. fantastico..

7 Comments:

At 8/11/07 16:05, Anonymous Anoniem...

indrukwekkend

 
At 8/11/07 16:17, Anonymous Anoniem...

Nog niet tastbaar.

 
At 8/11/07 19:20, Anonymous Anoniem...

Het gaat hier om de flatterende versie?

 
At 8/11/07 21:04, Anonymous Anoniem...

nee dit is de naked versie..

 
At 8/11/07 21:19, Anonymous Anoniem...

ik had al het genoegen
van een demonstratie door
A en was onder de indruk.
een beperkt aantal knoppen
voor een veelheid aan lijnen.

nog een puntje van kritiek
voor google, tussen al die lijnen mis ik de knop deadlijn :-)
wellicht is dit
taktiek van google, het programma
zou al te gretig gebruikt
worden door projectontwikkelaars
als groupware.

 
At 8/11/07 21:55, Anonymous Anoniem...

....hoe knap ze die tools ook
in elkaar zetten, je moet wel
het inzicht hebben om er iets
moois mee te tekenen, waarvan acte

sjapow A

 
At 8/11/07 21:58, Anonymous Anoniem...

er zit geen deadlijn op volgens mij hoor.

dat is de pro-versie die heeft dan de best wel handige toeters en wasbak-bellen.. maar de gestripte versie is meer dan functoneel.. leuk spul
ik zag tot mijn schrik ineens de afvoer van douche en wasbak door het keukenplafond naar beneden komen.. zo logisch als de pest en toch ga soms toch aan dat soort missers voorbij.. door het feit dat je lijfelijk maar op één plaats tegelijk kan zijn.. dit ter info :)

 

Een reactie posten

<< Home