vrijdag, oktober 19, 2007

Chelsea Hotel



Rufus Wainwright Chelsea hotel .. mooi stuk .. origineel van Leonard Cohen
die het weer geschreven heeft na een affaire met Janis Joplin, zoals hij later betreurde vermeld te hebben..
Wat ik in de gauwigheid ook lees is dat het nummer nogal een bevalling was en dat Ron Cornelius (bandleider) deels de credits verdiend door het wijzigen van een akkoord, maar die info komt dan weer niet van Leonard die de versie 'Chealsy hotel2' dan ook niet als zo doende serieus nam o.i.d affijn geen beste vrienden.. maar het is een mooi nummer.. no matter hoe het er gekomen is..

19 Comments:

At 20/10/07 00:24, Anonymous Anoniem...

ik vind dit een
te gedragen
matig gefraseerd
ritmisch flauw
slecht getimede uitvoering
van een prachtige song

ik bedoel, probeer als voorbeeld
eens in je hoofd, dat liedje van
nijgh/van veen "kletsnatte clowns...." te zingen, en dan in de uitvoering zoals m'neer Rufus.....

....juist , het hele liedje naar
de kloten !

....zonder glibbersausje en zonder knieval voor het naar gladheid en
submaaivelderigheid snakkende deel
van het publiek, geen cover blijkbaar.

slechte zaak !!

frasering, frasering,frasering,
ritme, timing, zeggingskracht etc, ben je niet in staat om een bekend nummer
een fenomenale uitvoering te geven
het origineel waardig, blijf er dan
lekker vanaf,

maar dit is toch tegen
covermansoren gezegd, helaas

 
At 20/10/07 00:41, Anonymous Anoniem...

inderdaad niet voor de tel niet na de tel niet op de tel maar zo heerlijk gemakzuchtig een beetje meewauwelen met dat kampvuurslaggitaartje op de achtergrond en dat zeurkoortje oeioeioei

 
At 20/10/07 10:15, Anonymous Anoniem...

dan toch dankbaar voor de geest die uw vingers hebben weten te bezielen tot iets.. zurigs dat wel... ik meen enige speelse zelfverlochening te proeven in uw reactie voor welke ik uiteraard dankbaar ben..maar dat had ik al gemeld..;)

 
At 20/10/07 10:17, Anonymous Anoniem...

Rufusje Rufusje...Sta je weer een podium onder te zeiken? Nog nooit in mijn leven zo'n dramnummer gehoord...Het origineel mag van mij nu al met de muziek mee...Wat kan een mens in vredesnaam inspireren tot het maken van dit soort dradentrekkend geteem, vrrag ik U...

 
At 20/10/07 22:44, Anonymous Anoniem...

ja...nek schot

 
At 20/10/07 22:53, Anonymous Anoniem...

http://www.youtube.com/watch?v=BB8g0fCairM

:)

 
At 23/10/07 13:44, Anonymous Anoniem...

't Is meer Cheesy Hotel...

 
At 23/10/07 17:15, Anonymous Anoniem...

U smegt maar wat !

 
At 23/10/07 19:26, Anonymous Anoniem...

resumerend blijkt dus dat dit lied fors op tegenstand duikt..
geen probleem verder .. alhoewel ik toch het idee dat men een mus niet meer weet te waarderen eens zij een parkiet hebben gezien..

 
At 23/10/07 19:34, Anonymous Anoniem...

correctie.. na het beluisteren van
http://www.youtube.com/watch?v=Dx11oNHPDrA

dat ..vind ik Rufus z'n versie ronduit beter.. leonard z'n frasering is meer een slecht omgaan met de verveling van het nummer.. bovendien moet het ook nog eens de oorspronkelijke beleving verdoezelen of opwaarderen qua clip .. nee nee
Rufus heeft iig respect voor de muziek zoals die bedoels is.. ip dat slappe geschmier van Leonard zelf..

 
At 23/10/07 19:36, Anonymous Anoniem...

wat een zeikversie is dat origineel.. man man .. ik zie er meteen een koe bij.. die in slowmotion verzuipt..

 
At 23/10/07 23:49, Anonymous Anoniem...

wellicht is het een zoete wraak.. destijds was er ook een Wainwright betrokken bij het origineel.. wellicht heeft Rufus op brillante wijze de cocketerende Leonard vol in de aars genaaid met deze wonderschone vertolking..

 
At 24/10/07 00:40, Anonymous Anoniem...

...koketerend...

Maar afgezien daarvan, zowel mus als parkiet ontgaan mij volledig in deze brij van zeikdeunerij...

Sowieso zijn de deuntjes van Leonard Cohen erg afhankelijk van de bek die hij erbij trekt...

 
At 24/10/07 00:42, Anonymous Anoniem...

...oooow...cocketerend was een dinges...een taalfukje...gggg, stupid mie...

 
At 24/10/07 11:52, Anonymous Anoniem...

je zou bijna benieuwd worden naar die film die er over hem gemaakt is..

"I'm your man" :)

uit de trailer maak ik op dat de lady's man 10.000 avonden alleen op een hotelkamertje zat..

 
At 25/10/07 21:31, Anonymous Anoniem...

http://www.youtube.com/watch?v=2HZd3UdqX1o

 
At 26/10/07 00:02, Anonymous Anoniem...

ik had'm al gehoord jah.. dit is echt een kutrecording..

 
At 26/10/07 00:14, Anonymous Anoniem...

'tgaat echt nergens meer over..

Unternet dat is't ..
gespiegeld iets..

 
At 3/11/07 02:37, Anonymous Anoniem...

kleine appendix op dit late tijdstip..

http://www.youtube.com/watch?v=mmbQEQltOwM

deze link verwijst naar een versie van rufus die hier een poging doet tot het zingen van het lied Hallelujah.. en hier moet ik dan bekennen zéér ernstig geschokt te zijn.. :( zéér ernstig..

 

Een reactie posten

<< Home