maandag, februari 09, 2009

Gomorra

ik heb de film Gomorra gezien, van Matteo Garrone. Tis opmerkelijk dat veel van die acteurs regelrecht deel uitmaakten van de echte Gomorra.. Ik vraag me af in hoeverre het dan ook mogelijk is een onderscheid te maken tussen "cultuur-traditie" en het label Gomorra.. de film volgt een aantal verschillende verhaallijnen op diverse nivo's van criminaliteit in een rauwe setting van verpauperd beton, werkplaatsen en open terreinen. Een knappe film die net als Slumdog millionair, bij mij veel respect afdwingt door die schijnbaar nauwelijks te ensceneren realiteit in beeld & geluid. De film mag totaal worden losgezien van een Tarrentino-achtige gewelds-"tractatie". Gomorra weerspiegeld het geweld zoals het zich waarschijnlijk werkelijk voltrekt , het doet je de ene keer opveren uit je stoel, het volgende moment dient het zich van mijlen ver aan en zit je het beteuterd uit.

http://torrents.thepiratebay.org/4467615/Gomorra_(2008)_DVDrip_NL_Subs_NLT-Release_(29-01-09_in_de_biosco.4467615.TPB.torrent

bij deze de torrent met NL subs grt A

14 Comments:

At 23/2/09 15:11, Anonymous Anoniem...

Ik hem op de computer staan, maar heb geen beeld...
Wat is de volgende stap?

Groet en dank,
JC

 
At 23/2/09 22:40, Anonymous Anoniem...

http://www.duken.nl/content/view/39/24

hier staat het hele verhaal..

als dit gesneje koek voor je is, en je speelt af met een vlc-player en toch geen beeld..

dan moet ik langskomen..

 
At 24/2/09 12:42, Anonymous Anoniem...

Dank je.
Ik ga er mee aan de slag.

 
At 25/2/09 10:40, Anonymous Anoniem...

Ik geloof dat het is gelukt.
Vanavond weer even verder knutselen.

Nogmaals dank.

 
At 25/2/09 12:39, Anonymous Anoniem...

wel de router forwarden..anders komt alles via de mailpoort denk ik ..

 
At 25/2/09 13:03, Anonymous Anoniem...

???
U bedoelt?

 
At 25/2/09 22:12, Anonymous Anoniem...

http://portforward.com/

hier vind je de info in woord en beeld die je helpt om een poort van je routerdoosje open te zetten..

als je je merk en type hebt opgespoord klik je door op die linkjes en je krijgt een in beeld verslag van de te volgen handelingen..

om bij je router te komen moet je een soort ip-achtige code in de adresbalk invoeren.. dan is er nog wat vaags met een wachtwoord.. die is meestal niet ingevoerd en je komt er dikwijls met een standaard woord in.. 't is ff foeksen en puzzelen..

als je een poort hebt opengezet..

bv 35648 (ik zeg maar wat) dan noteer je dat nummer want je dowload progamma (utorrent of Bittornado bv ) moet dat poortnummer ook kennen..ingevoerd krijgen.. tis feitelijk het lastigste van de hele handel ..

maar het loont de moeite..

als het nou helemaal niet gaat, laat me ff weten.. dan koekeloer ik wel een keer mee.. tis wel een tijdje geleden dat ik het heb gedaan, 't is net als met je lijrente en levensverzekering en hypotheek.. 3 dagen later heb je geen flauw idee wat je nou eigenlijk hebt gedaan:)

 
At 25/2/09 22:13, Anonymous Anoniem...

dus.. maak notitie's! :)

 
At 26/2/09 12:18, Anonymous Anoniem...

Ik snap totaal niet wat je bedoelt.
Ik kan de torrents van PirateBay downloaden, ik kan de .avi files omzetten naar .vob files en ik kan de films afspelen.
Waar is dat geouwehoer met poortnummers, routers en hypotheken (we wonen gehuurd) voor nodig?

 
At 26/2/09 12:43, Anonymous Anoniem...

als je de handleiding had gevolgd was dat allemaal wel duidelijk geworden..
als het zo werkt is het toch goed?

wat zit je nou te zeuren..

 
At 26/2/09 13:01, Anonymous Anoniem...

Oh...,
maar ik ben van de mannelijke kunne.
Handleidingen lees ik derhalve zo min mogelijk. ;-)


Groet

 
At 26/2/09 14:19, Anonymous Anoniem...

mjah..
met je vob.files..




;)

 
At 26/2/09 17:56, Anonymous Anoniem...

Ben bang dat ik toch wat moet lezen. :(
Op dvd zetten lukt namelijk niet met deze .vob files.

 
At 26/2/09 18:52, Anonymous Anoniem...

ah.. 't zegt mij niks.. vob.files.. voor het branden heb je een progamma nodig als Nero..

of euh.. ja die andere ben ik even kwijt..

 

Een reactie posten

<< Home