woensdag, mei 14, 2008

De Ierse trendsetter

Het is een byzonder iets , dat gevoel dat ik de laatste tijd vaak heb.
Misschien zegt het iets over de voorgaande jaren.Het is me nog niet geheel duidelijk.
Feit is, dat ieder idee dat ik denk te hebben de volgende dag in de krant staat met de kop "nieuwe trend" zo waan ik mij haast achtervolgd door de media..
Als ik fruitplanten koop, groente zaai, een hondenras op het oog heb, een camera koop,
of gebinten speur.. het maakt niet uit wat ik doe..de volgende dag kopt de krant het me vertrouwd toe..

let wel!! tis een trend! we doen dit allemaal..Het is niet uw idee.. nee, u rijdt mee op het collectief trendy onderbewustzijn..het is een trend.. u bent gevoelig.. trendgevoelig.. we willen dat u dit weet ..

ik wil dat eigenlijk gewoon niet weten..
Mijn vriendin heeft het niet, die trendparalelle beleving.. die wil een Ierse setter..
ik vind de ierse setter een grote onbenullige zwabber, die nooit doet wat jij in gedachten had..
Een hond die z'n godganse leven verrast blijft door ieder geluid dat'm bereikt
Zo'n hond die nooit de goed kant op te krijgen is..die gaat zitten op het moment dat er gesprint moet worden.. Misschien dat we toch kiezen voor de ierse setter..als protest tegen de trend..
maar dan leest u het wel.. in de krant.

15 Comments:

At 14/5/08 17:22, Anonymous Anoniem...

...een border collie lijkt me meer wat voor jou...of gewoon een boerenfox...
maar een ierse suffer, ik weet niet...

 
At 15/5/08 09:15, Anonymous Anoniem...

http://members.home.nl/hondenkapsalonbeau/GOLDEN/IERSE_SETTER.JPG

Ik vind het niet wat..what's next? Met een waxcoat en een dubbelloops de Kruusberg in op zuuk noar de famous grouse? Dit wordt geen trend, A...Deze hond is een icoon van de jaren '70 en dat moet zo blijven ;)
Een boerenfox of een bordercollie zeg ik ow...
No offence wieters heur :)

 
At 15/5/08 11:52, Anonymous Anoniem...

Sommige honden hebben het gewoon niet...de poedel, de langharige teckel, de chihuahua, de dalmatier en nu dus naar mij gebleken is ook de ierse setter...ik was het ras zelfs al bijna vergeten...kunnen ze me 100 keer de mooie eigenschappen van het ras opnoemen, ik houd een instinctief en vastbesloten neen-gevoel...ik wist trouwens niet dat dit onderwerp mij zo ter harte ging :)

 
At 15/5/08 20:25, Anonymous Anoniem...

ja,,ik ben tot de conclusie herkomen dat het belangrijkste (komtie) "de klik" moet zijn..

ik ben ook niet voor het schenken van honden..kan goed gaan ..daar niet van..maar het is beter van niet..

 
At 15/5/08 20:27, Anonymous Anoniem...

en het lijkt me wel prettig dat het een hond is die pas van zich afbijt alsie echt klem zit..

 
At 15/5/08 20:33, Anonymous Anoniem...

dus niet te klein..

 
At 15/5/08 20:36, Anonymous Anoniem...

shit wat heb ik trouwens de pest aan waterleiding werk zeg..godsamme..
ben ik niet voor in de wieg gelegd .. ;)

 
At 15/5/08 22:37, Anonymous Anoniem...

http://www.apple.com/trailers/independent/uptheyangtze/trailer/


filmpje?

 
At 15/5/08 23:37, Anonymous Anoniem...

Ierse setter?
Lastige Hond? Zo Traint U Elke Hond Tot Een Gehoorzaam, Net Huisdier
www.HondTraining.com


ze hebben het weer gezien..

dat wil ik dus ook niet..

de hond moet een zekere mate van eigenzinnigheid hebben zonder dat ik gelijk weer in de prijsklasse van ee sharpei moet duiken..

vind ik ook zo overdreven eigenlijk een hond die het dan van z'n karakter moet hebben..

zijn altijd van die lelijke monsters...

basset, bulldog, sharpei..

typisch toch..

tis krek het zelfde als je hoort zeggen dat die of die zo aardig is..

dan is het vaak ook een lelijk mormel..

 
At 16/5/08 08:07, Anonymous Anoniem...

Een kindvriendelijke lieve hond met onvoorwaardelijke trouw aan zijn baasje gecombineerd met aapachtige intelligentie: de bordercollie...

 
At 16/5/08 08:40, Anonymous Anoniem...

http://www.colliecorner.com/01intro.htm

 
At 16/5/08 08:41, Anonymous Anoniem...

IK zou het wel weten, zo vlak aan de rand van het weiland...
Maar een berner Sennenhond is ook mooi...en lief/intelligent en trouw aan het erf...

 
At 16/5/08 08:46, Anonymous Anoniem...

http://www.bernersennen.nl/

ook het soort hond dat zich prima thuisvoelt buiten...
en neit te groot, niet te klein..goedmoedig en gelijkmatig karakter...bijt niet, trouw...geweldige hond ook...bij Meijerman reed de berner altijd mee op de trekker...het ding had zelfs een eigen mandje op de tractor, waar hij in kon liggen wachten tot ze gingen rijden...echte werkhond zonder hyper te zijn...

 
At 16/5/08 09:27, Anonymous Anoniem...

schoonvader (kreeg) een friese stabij..

die zijn ook best slim..zo weet de hond precies wanneer hij uit volle macht voor een duropening moet gaan..

ook weet hij dat hij eigenlijk va n schoonvader niet op de bank mag, maar dat ik dat wel prima vind... het resulteerd in een vreemd compromis..een onbeholpen geklungel op de de rand van het zitvlak.. ook rent hij zich wel eens klem met een 10 meter lang koord tussen jonge begroeing.. hij volgt dan het touw terug ipv de kortste weg te willen nemen naar de baas..

maar het is geen pleaser..eigen fun staat voorop.. das weer het nadeel van intelligentie..

de bordercollie is zeer gehoorzaam.. bij het drijven gaat dit magnifiek samen met die aangeboren obsessie dat vreemde (spannende) rondlopend grut te domineren, de omtrekkende beweging zit er van nature in ..iets teveel agressie en het gaat mis.. het is eigenlijk een half soort angstgedrag..

 
At 16/5/08 16:02, Anonymous Anoniem...

Dus toch de berner sennenhond! Maar toch, de bordercollie...intelligent genoeg om niet nodeloos bang te zijn...U herinnert zich Drikus nog? Dat was dus een schrikkert die zo menig gedachteloos aaier in de hand gehapt heeft...eigen schuld overigens...moet je maar kijken waar je aait...

 

Een reactie posten

<< Home